2010. január 13., szerda

Na9


Egy dolog feltétlenül jó Lankán: nagyon közel van a természet. Nemcsak, h burjánzó növényzet, hanem reggelizel, hopp, itt egy monguz, sétálsz, itt egy majomcsapat, ebédelsz, vmi mókusszerű szalad a tetőn, itt megy egy varánusz vagy mi, ott mászik egy kígyó – ezt a mennyiséget és változatosságot máshol nem tapasztaltam, és akik máshonnan jöttek, jó, hát, persze, ezek a mások mindig vagy Th-ről, v Indiából jönnek, ők is örömmel csodálkoznak, h itt mennyiféle állat van. Hát, igen, ha jobban belengondolok, Th-n az egzotikum kimerült azokban a másfél méteres gyíkokban, itt meg már belenyugodtam, h a kamerámat úgyse tudom időben előkapni:)

A kutyák és a cicák többnyire ugyanúgy élnek, mint Th-n (sajnos, macska sokkal kevesebb van, mint kutya), vagyis ugyan emberközelben, de többnyire félvadul, borzasztó soványan, de rettentő lustán. Talán még Th-nél is több a kutya, és ellentétben az ottani helyzettel, itt már volt, h meg kellett ijednem, mert elkezdett felém szaladni, és ugatott. Egy pár félősebb esetet leszámítv azonban, talán még thai társaiknál is flegmábbak, a legforgalmasabb út szélén is simán órákig elalszanak, miközben a kurva sok jármű, bocsánat: gépjármű folyamatosan kerülgeti őket. Az a pár cica, amit láttam, általában nagyon szép volt, és nem akart odajönni hozzám, hiába mondtam, h cic. Ezenkívül meglepően sok a tehén, akik a kutyákhoz hasonló nemtörődömséggel adják elő, akárcsak Indiában, pedig itt elvileg nem szentek, mondjuk, a hagyományos étrendhez nem is tartoznak hozzá.

Folyamatosan bővül a rice and curry-ismeretem, és ezzel együtt javul a lankai kajahelyzetről kialakított képem is, ma pl. egész jót kajáltam egy láthatólag csak lankaiaknak szóló kajáldában, de továbbra is azt k mondanom, hogyha az ember nem tesz még rá plusz csilit, akkor egyáltalán nem borzasztó csípős, pl. nem is csuklottam, bár az igaz, h majdnem elájultam, olyan melegem lett. Megtudtam, mi az a devilled chicken, és rögtön meg is szerettem, mert ez gyakorlatilag hagymás-lecsós csirkeragu, igazán nekem való falat, bár mint kiderült, ők a rice and curryjökhöz csak egyet esznek (értsd: egy fél felsőcombot), én meg megettem vagy hat adagot, de mivel anyám, szegény (többszörösen) mindig azt mondta, h a krumplival kell jóllakni, nem a hússal, ezért én inkább a proteingazdag étrendet részesítem előnyben.

Polunnaruwa, amelynek a romjait ma megtekintettem, egy 10-12. században virágzott királyság fővárosa volt, amelyet eredetileg az ide betörő indiaiak alapítottak, ezért fennmaradt pár Síva-kegyhely is, de aztán ahogy a lankaiak visszahódították a szigetnek ezt a részét, megtartották a fővárost, állítólag többek között azért, mert itt kevesebb a szúnyog. Hát, nem tudom, mihez képest kevesebb, de ez eddig a legtöbb, igaz, h eddig vagy a tengerparton voltam, vagy a hegyekben, de lassan nem használ semmi, a Malarone-t is újra szedni kezdtem, igaz, tegnapelőtt vettem egy üveg vörösbort, és most iszom meg az utolsó csöppjeit, mert rosszulléteimet a vörösvértestszám csökkenésének tulajdonítottam, amit a tájékoztató, mint fontos mellékhatást, hangsúlyoz is. Hát, ha nem lesz vörösbor, akkor majd kiderül, helyes-e az öndiagnózisom.

Polunnaruwa megtekintése harder attacknek bizonyult, mint gondoltam, mert itt aztán ma kegyetlenül meleg volt, panaszkodnak is az emberek, h mi van az idővel, de már én mondtam nekik, h ne panaszkodjanak, hát tudhatnák, h trópusi ország:) Hát, P.-ról nem nagyon írnék semmit, ebben a hőségben most sokat nem éreztem, ráadásul vasárnap van, és vasárnap a lankaiak minden ilyen helyet elárasztanak és zsibvásárrá tesznek. Ez amúgy most csak picit volt igaz, de pl. jött egy légkondicionált busz, nyakkendős lankaiakkal, akik nem is voltak hajlandók kiszállni, hanem csak az ablakon keresztül fényképezgettek.

Most pedig jojjenek az egyeb kepek:


Sigiriya: hat igy utazom. Teli zsebek, teli zsakok. Jobbrol Peter (Stuttgart), balrol Jelena (Petervar), Indiabol jottek, ugyh szerintuk itt minden nagyon draga:)


Fontos figyelmeztetes.


A sigiriyai sziklaeroditmeny (valojaban kolostor) megmaszasa kozben. Alighanem epp levegot vettem. Azt elegge kellett tudniillik


Kilatas a szikla tetejerol. Magat a sziklat nezzetek meg az interneten, gyanitom, h beirjatok, Sigiriya, es az elso talalat ez lesz


under construction menet kozben


A sigiriyai szallasadonom oriasi fotokollekciojabol. Ezt a sorsot szanta nekem Niki, de ugyesen elkerultem, talan ezt a par napot mar kibekkelem. A szallasadonom kozepen, alighanem 20 evvel ezelott. Minimum


a dambullai sziklatemplom, amugy szinten egy ilyen vulkankitores tetejen


Szoval igazsag szerint nekik mindegy, h milyen vallas, mindenkepp vmi ilyet csinalnak belole, csak az iszlambol nem tudnak ilyet, de buddhizmus, brahmanizmus, katolocizmus - egy kutya. (A lankaikak egy kis resze katolikus, meg a portugalok teritettek meg oket.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése